מענק מהמדינה עבור מחשוב בארגון

חיפוש

המדינה מחלקת מענקים למפעלים יצרניים עבור התייעלות טכנולוגית

משרד הכלכלה מחלק מענקים לארגונים שרוצים לעבור תהליכי מחשוב והתייעלות.

זאת במטרה לשפר את התוצאות העסקיות של המפעלים.

במסגרת מאמצי המשרד להעלות את הפריון בקרב הארגונים הקטנים והבינוניים, ע"י פעילויות רבות ומגוונות – כגון, מתן קורסים והכשרות במחירים נמוכים מאוד, מתן יועצים בעלויות נמוכות, הלוואות ועוד פעילויות, נותן המשרד מעת לעת גם מענקים בסכומים שיכולים לכסות בארגונים רבים גם 50% מעלויות פרויקט משמעותי בארגון – כמו החלפת מערכת ERP/ CRM, הכנסת טכנולוגיות IOT לרצפת הייצור, שדרוג תחום הדיגיטל, הכנסת מכונות וציוד אופטימיזציה ובקרה.

 

מה עושים כדי לקבל את המענק? 

נכנסים ללינק המצורף של משרד הכלכלה, ממלאים את כל המסמכים (הרבים מאוד), שולחים למשרד הכלכלה – עד לתאריך 30.5.2019, ומקווים לטוב.

 

https://www.gov.il/he/departments/policies/economy-dgi-instructions-04-54

 

האם זה אמיתי?

כן, ממש אמיתי, לאחרונה ליוויתי לקוח, בבניית תוכנית המחשוב לצורך המענק. המפעל קיבל סכום של 450,000ש"ח, כ 50% מסך ההוצאות המתוכננות להתייעלות המחשוב והתשתיות לשנתיים הקרובות, זאת בכפוף למימוש תוכנית העבודה שתכננו, ואל מול קבלות מהספקים.

במסגרת תוכנית העבודה, תכננו רכישת מערכת ERP, רכישת שרתים, חומרה ועמדות קצה לעובדים ושדרוג של תשתית התקשורת במפעל.

 בנינו תוכנית עבודה מדורגת, לפי שלבים, לשנתיים הקרובות, תוכנית העבודה כוללת יישום והרחבה של מערכת ה ERP, בקרב המחלקות השונות במפעל, כך שהמפעל יוכל להמשיך בעבודת הייצור כל העת ובמקביל להתמחשב ולהתייעל.

 

טיפים לתהליך הגשת הבקשה

לפני תחילת מילוי הטפסים יש לעיין בתנאי הסף, מילוי כל הטפסים אורך זמן רב, מפעל שלא עומד בתנאי הסף – בקשתו תיפסל ולא יוכל לקבל את המענק, על כן יש להתעמק ולבדוק את כל תנאי הסף, כגון – מספר העובדים, מחזור מכירות, תחום העיסוק ועוד. 

את התהליך מומלץ לעשות בליווי של יועץ מערכות מידע, שיודע להסתכל על מחשוב הארגון בראיה רחבה, לתכנן תוכנית עבודה שתכלול את כל ההוצאות הצפויות במסגרת תקופת המענק.

דילוג לתוכן