טיפ ראשון לימי קורונה – טיוב נתונים

חיפוש

מנהלים בארגונים? זה הרגע שהתפנה לכולנו קצת זמן, ואנחנו יכולים לקחת הפוגה קלה ולחשוב איך נסגור את הפערים אחרי המשבר.

מה המשמעות של טיוב נתונים?

כאשר מדברים על טיוב נתונים במערכות המידע, הכוונה היא לשיפור איכות הנתונים במערכת.

 

למה להשקיע זמן בטיוב נתונים?

נתונים שאינם תקינים, גוזלים זמן רב בשוטף.

לדוגמא – כאשר איש מכירות צריך לבחור מק"ט, ויש לו שני מקט"ים מאוד דומים, בכל פעם לפני שהוא בוחר, הוא מתלבט בין המק"טים.

במקרה הטוב, הוא בזבז כמה שניות, ובחר במק"ט הנכון. במקרה הפחות טוב הוא טעה בבחירת המק"ט, וזה כבר גורר אוסף טעויות – של ייצור לא נכון, ואספקה לא נכונה, וייצור חוזר, ופגיעה בשביעות רצון לקוח, ועוד.

 

דוגמאות לנתונים שיש לטייב

  • טיוב רשימת הלקוחות –
    • רשימת הלקוחות – כל לקוח יופיע פעם אחת בלבד, לקוחות שכבר אינם קיימים – יש לבטל אותם
    • פרטי הלקוחות – השמות, הטלפונים, הסיווגים יהיו מדויקים
    • רשימת אנשי קשר – תהיה נכונה, טלפונים ומיילים של אנשי קשר, סימון איזה איש קשר אחראי לכל נושא (למי נשלח חשבונית, למי נשלח תעודת משלוח)
  • טיוב רשימת המק"טים –
    • רשימת המק"טים – מק"טים שאינם פעילים – נבטל, נוודא שאין כפילויות – קיימים שני מק"טים עבור אותו מוצר
    • נתונים המק"טים – הנתונים מלאים ונכונים – שם, תיאור, סיווג למשפחות מוצר, נתונים הנדסיים
    • עצי מוצר – כל החלקים בעץ המוצר אכן קיימים, ומסומנים נכון

 

איך נדע איזה נתונים כדאי לנו לטייב?/ איך מתחילים?

  • יש להכין באקסל רשימה של כל הנתונים שברצוננו לטייב
  • מומלץ לעבוד בסביבת הדגמה/ משחקים – כלומר, לא "לקלקל" את הנתונים במערכת הקיימת – בסביבת האמת
  • יש לבחור תהליך במערכת – לדוגמא תהליך מכירה, ולבצע אותו במערכת המידע
  • במהלך ביצוע התהליך במערכת, נוסיף לרשימה באקסל כל נתון שנתקלנו בו והוא לא תקין

 

על מה כדאי להקפיד?

  • רצוי לקחת דוגמא אמיתית ומייצגת – לדוגמא, הזמנה שקיבלנו מאחד הלקוחות
  • מילוי כל השדות – מטרתנו היא לגלות את כל הנתונים החסרים/דרושים תיקון ולכן חשוב להזין נתונים בכל השדות במערכת, רק כך נגלה מה הם השדות שהנתונים בהם בעייתיים

 

עדיין לא יודעים איך להתחיל?

צרו קשר, נתאם ישיבה מקוונת, ונעשה את התהליך אצלכם במערכת ביחד

דילוג לתוכן